|
|
|
|---|---|
| Som rubriken,har tagit lös egrventil och lmm! Tycker dock de ser väldigt trångt att få ut den! Flänsen vars egr sitter går ju ovan generatorn! Trodde att de skulle gå att dela den....ser dock ut som ett enda stycke som sitter fast i insuget! Tips någon? | |
|
Denna uppfartsmekare verkar lösa det, |
|
| Ja du, i den videon så är inte insugsflänsen till egr ens där! På min så petar den ut ovanför generatorn och den flänser går ju ihop med insuget i en enda solid del! Om de nu är insuget. Tycker de ser ut som att generatorn sitter högre upp i klippet oxå | |
| Sen så sitter även ac rören ivägen och de verkar inte heller synas i filmen | |
| Ok har kommit fram till att inget filmklipp ser ut som på min! Generatorn sitter längre ner och är gömd under egr och insug samt att ac rören även går där! | |
|
Hej, Kollade runt för intressets skull. På M57 är operationen enkel, ungefär så som man kan önska och föreställa sig. På M57 TU är det precis som du antar. En väldig massa plockande innan man ens kan lyfta bort insuget. /Lennart |
|
| Måste man alltså bort med insuget? | |
|
Om det är en M57 TU, är svaret JA. Mycket skruvande och egentligen alldeles åt skogen. Visst blir man ledsen över en sådan ”Teknisk Utveckling / Upgrade”. Sen finns det ju alltid entusiaster som ger sig den på att kringgå den officiella metoden. Fast där har jag inte hittat något. /Lennart |
|
| Ok tack för svar...då får den stå | |
| Har ju börjat riva redan...är de bara kontakterna till givarna man ska ta lös innan man lossar skruvarna till insuget? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.