|
|
|
|---|---|
|
Har en X5 -12 med hackande gång vid gaspådrag och kraftig acceleration och någon sa att det kunde vara fördelningslådan ? Känns som att det skulle kunna vara skit i munstycken eller något sådant, någon som haft liknande problem ? Den växlar precis som vanligt och uppför sig som vanligt annars men problemen verkar öka. | |
|
Hej och välkommen Det är för lite beskrivning av fel, historik, information för att säga något vettigt. Det enda vettiga jag eller ngn annan kan säga är att du skall börja med att låta någon göra en felsökning på bilen med ett bra verktyg. Gärna av någon som begriper felkoderna. |
|
|
Hej Nu har jag lämnat in bilen för felsökning och det var lite blandad kompott. De har konstaterat att det är fel på fördelningsväxellådan, de fanns också gamla larm på partikelfiltret samt glödstiften men just idag så var värdena bra. De vill ha 31000:- med material och arbetstid för fördelningslådan, är det rimligt eller finns det något annat sätt? Nöjd med bilen annars och vill inte gärna byta |
|
| Har aldrig bytt fördelningslådan, men 31 tusen inklusive inflation låter inte orimligt. Men flera här på AP har fått byta och vet priset | |
| Jag hade börjat med att fixa partikelfiltret. Finns väldigt ofta en benägenhet hos bmw att föreslå det dyraste alternativet. | |
|
Beskrivningen ”som skit i munstycken” får mig att tänka ”bränslebrist”. Att tillförseln inte räcker, när det gasas friskt. Någon pump? /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.