|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en e61 2010. den har stått något år. Nu när jag började göra iordning den så har jag fått strul med dämpningen. när jag satte på batteriet så höjdes den upp som den ska. sen sjönk den inte. Så stod den ett tag. Men när vi skulle ta en provtur sjönk den ner. Kompressorn började då gå som den ska. Men den lyfte aldrig bilen.Jag fick felmeddelande om dämpningen. När vi kom tillbaka till garaget så tog jag loss batteriet. När jag satte tillbaka det höjdes den som den ska. men när en kille satte sig i bagaget blev det samma problem igen. Den sjönk och kompressorn fick aldrig upp den igen. Vad kan vara problemet? | |
|
Hej. Om pumpen inte orkar så skulle jag kolla slangen för insug till pumpen då den kan vara sönder så skit har sugits in. Så var det på min och kolvringarna i plast var slut. Såg det när jag slog isär pumpen. Satte dit två mindre och en större oring och det funkade fortfarande när jag bytte in bilen på BMW. |
|
|
ok det lät som att pumpen började gå tyngre innan varningen kom och den slog ifrån. Vart kan man hitta nya o-ringar? |
|
|
Jag mätte vad jag behövde och åkte till ett ställe som säljer för industrin. Ingen o-ring hade exakt mått så det fick bli tre. Två smalare närmast kolv och en tjockare ovanpå. Fick de gratis men gav hela 20kr till fika. Jo det var ett antal år sen så 20kr räckte. Var grymt nöjd då en ny pump kostade en hel del. |
|
|
Kan det här vara rätt grejer? Länk Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.