|
|
|
|---|---|
|
BMW n52b25 som vitröker. Backstory: bilen stod 1,5-2månader under julen då jag behövde byta ABS-kransar och bromsar men inte hade tid. Sen är allt är klart får jag problem att bilen misständer, varpå jag sen byter alla 6 tändspolar och bilen går som en ska igen. Men senare så vid gaspådrag (4-5k) så kommer det ett rejält vit rökmoln ur avgassystem och motorlampa börjar lysa samt att gaspedal ”hackar”. Polaren bakom mig behöver till och med stanna för att han inte ser något. Men så testar igen o samma sak händer men denna gången slocknar motor lampan och vibrationerna i gaspedalen slutar. Bilen kör som vanligt annars (aningen svagare på låga varv o lite hackig). Oljan ser bra ut, luktar lite bensin och kylarvätskan ser bra ut. Nån har någon erfarenhet? Första tanken går ju till topplockspackning men oljan och kylarvätskan ser ju bra ut. | |
|
Välkommen till forumet! Det kan inte vara så enkelt som att det bildats fukt i avgassystemet under stilleståndet? Som nu kom ut. Eller ryker det nu också när du drar på? Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.