|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har plockat isär en BMW 530 xdrive e61 pga problem med abs och hjullager. Innan återmontering behöver jag svar på ett par frågor. På befintliga delar sitter en abskrans på drivaxeln men enligt leverantören av det nya hjullagret har det integrerad ring i sig. Det är ju bra men hur fungerar det då, ska den gamla ringen tas bort? Läser abs sensorn den nya som sitter i lagret från sidan eller är det helt enkelt fel? Mvh Peter | |
|
Den gamla ABSkransen ska vara kvar. Låter som du fått fel lager eller om lev. inte vet vad de säljer? Kan inte E6X så mkt men skruvat E9X lite granna och där finns det 2 olika ABS varianter. En läser på lagret (större mått på lagret dessutom) och andra varianten läser på en ABSkran på drivaxeln (mindre mått på hjullagret). Detta var på bakaxeln, fram läser den på lagret på båda. Kanske är ngt liknande på 5serien? Men är det samma mått på hjullagret så borde det gå att använda ihop med kranen…. /Kent |
|
| Tack för svar Du har helt rätt. Klart jag ska behålla ringarna, dock bytte till nya. De nya lagerna har mycket riktigt sensorer i sig och passar i bilen men dom kan ju inte läsas. Det påtalade jag för Autodoc men dom är visst dumma i hodet, säger bara att ringen är inbyggd i lagret. Nåväl, lager och ringar är bytt på båda sidor. Nu ska bara en skog av felkoder lösas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.