|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet om det är samma startmotor på manuell som automat? Sambons 320 E46 m54manuell gick inte att starta idag. Inget fel på batteri. Hörde redan några dagar innan att startmotor börjar ge upp. Har en reserv liggandes dock från en 320 m54 automat. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Yes, det ska vara samma mellan manuell och automat. Här kan de jämföra och undersöka själv Länk Notera att det är annat reservdelsnummer på startmotorn mellan M54 Mk1 och Mk2. Osäker på om det är någon skillnad här överhuvudtaget (jag har hitintills inte hittat något när jag snokat i detta tidigare). Det är samma svänghjul (och därmed startkrans) mellan M54 Mk1 och Mk2. De elektriska kontakterna är bara vanliga ringkabelskor, så bör inte vara något där. Däremot så ändrade man växellåda mellan M54 Mk1 och Mk2 - fast nu kommer jag ihåg att det vara bara för M54B30 man gjorde det. Även Bosch själva säger att den nya (som satt på Mk2) var en direkt ersättare för den som satt på Mk1. Inga av dessa nytillverkas längre av Bosch utan ingår i Bosch eXchange program. Bosch själva uppger att den som idag finns i deras eXchange program är en ersättare till både den som satt i Mk1 ursprungligen och den som satt i Mk2 ursprungligen. Så yes, ingen skillnad på startmotor mellan manuell eller automat och ej heller någon skillnad mellan M54 Mk1 och Mk2. Även samma startmotor i alla M54-varianter (M54B22, M54B25, M54B30). Denna startmotor satt faktiskt i väldigt många motorer (M40, M42, M43, M44, M50, M52, M54) och i väldigt många karosser (alltifrån E30 till E83 X3). |
| Det låter bra det, tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.