|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 320d E91 -06 som har fått upp felmeddelande där ett utropstecken i en triangel samt med en pil som går runt, allt detta inom en parentes. Jag kan inte aktiver DTC längre av någon anledning, varken vid halv sekunds tryck eller längre tryck. Samt har blinkersen slutat att slå tillbaks efter jag har svängt. Fattar att detta är en vag och kanske diffus beskrivning av det, men jag tänker att ni är nog såpass bevandrade inom detta att ni vet hur man skall lösa detta. Tack på förhand //Sebastian | |
|
Hej Felmeddelande angående antispinn och/eller ABS brukar vanligen bero på fel på givare (oftast en kuggkrans) eller sensorn som läser av givaren. Ett ganska vanligt fel när bilen blir lite till åren och saker börjar rosta. Sök här på forumet, det finns många trådar om detta. |
|
|
Steg 1 är nog ändå att göra en felkodsavläsning. Omöjligt annars nästan att ta tag i problemet. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej, Matthias ligger säkert rätt vad gäller DSC/DTC- problemet. Det där med blinkerspaken ligger helt utanför mitt vetande. Brukade vara en rent mekanisk funktion, men numera vet man ju aldrig. Mitt budskap är dock : om du är det minsta bil- och teknik- intresserad. - och det bör man nog vara med en 16-17 år gammal BMW - skaffa dig någon sorts diagnosutrustning! En sån har du betalat av (minst) dubbelt upp redan första gången, när du slipper att åka till en verkstad som bara byter delar. Kontakta Länk en forummedlem som både kan och vill hjälpa. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.