|
|
|
|---|---|
|
Varit och kollat på en bekants 320i e91 2010. 16400 mil på mätaren. Nybessad för en vecka sen med blanka papper. ABS F55 19 med 2 nya baksulor Ny servade med nytt ok , bromsvätska. Olja och filter. Kvitto finns. Servade vid intervallerna eller när det varit något. 55 000:- vill han ha. Så allt låter ju frid och fröjd så långt Men kommer inte till ro över det motorn som minst sagt är ett oros moment. Och googel gör en inte klokare då det känns som folk som aldrig ägt en för vidare vad dom hört. Så någon som vet lite mer konkret information om motorn? Svårt att tro att alla n43 från 07 till 10 gjordes utan förändringar då bebissjukdommarna visade sig relativt tidigt. | |
|
"Servad vid intervall" Där har du ett problem. Vi har idag facit på "Longlife" Dagens klena kamkedjedrivningar klarar inte långa oljebyten. Kolla historiken hur många gånger oljan bytts. Min bil hade varit på service 14 gånger när jag köpte den, oljan var bytt 5 ggr !!! (15" mil) |
|
| Du kan läsa mer om denna generationens motor på bimmerprofs.com. Jag har kört en 520i med n43b20 till nu 24000 mil. Täta oljebyten är väldigt bra för denna motor. I övrigt är det bra att se över spridare, tändstift och tändspolar. Jag har varit nöjd. Sedan jag installerade NOXEM så har den gått snålare och går jämnare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.