|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte till sommarhjul och noterade då att krängningshämmaren fram var rostig och tänkte byta den i förebyggande syfte. 1) Min bil har sportchassie och enligt realoem ska jag ha: 31356793312. En sådan hittar jag inte någonstans. Passar en "vanlig" till min bil? (Med "vanlig" menar jag: 31356796302). 2) De flesta online butiker verkar inte ens ha den "vanliga". Hittade dock en på bildelar24. Men vad tusan, ska det kosta 3500 kr för ett järnrör?! Länk Någon som bytt och kan ge mig råd vad och var jag ska köpa? | |
|
Plocka bort och måla den. Är inte sämre för att den är rostig på utsidan. Det är inget rör, utan massivt fjäderstål. |
|
|
Tack @Isåkare för tips och info. I och med att jag fick veta att den var solid känns det som en ok lösning. Det är bara den ena böjen som behöver fixas. Har nyss skrapat och sandpapprat. Nu rostborttagare. Sedan lite hammarlack, så är den snart som ny (nästan)! :-) |
|
|
Du har en 26,5mm krängare fram, lika som tidiga msportpaketet. Diametern är lika på den "vanliga" så den borde passa mot bussningarna, men den den har ev mindre diameter i mitten så den är sannolikt lite mjukare. Kan vara lönt att kolla artikelnummer på bildelsbasen för bättre begagnade grejer. Annars måla som du har gjort eller köpa eftermarknads uppgraderings-krängningshämmare från H&R, Eibach, m.fl (ofta men inte alltid prisvärt jämfört med nya originalare). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.