|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Kan det vara så att om batteriet är dåligt (tar/får knappt laddning) så blinkar ABS,en?? alltså om den får för låg spänning.. Är det vanligt/möjligt att laddning/battrei varningslampan inte lyser om bilen inte laddar?? (glödlampan funkar) Är det helt i sin ordning att ett laddat batteri drar ur under körning med värmen, halvljus och orginalstereo på?? |
|
Det är vanligt att ABS:en varnar om spänningen blir för låg. Låter som du har ett laddningsproblem. Kontrollera att du har laddning från generatorn (>13,5 V vid tomgång) och att batteriet är friskt. |
|
|
Hej ! Tycker att det är ganska vanligt att "laddlampan" INTE lyser...fast laddningen inte funkar. På min MB gick rotorlindningen nyss sönder...då lyste INTE "laddlampan". Har råkat ut för laddproblem förut utan att lampan lyst. MVH |
|
Hjelm |
Japp! Så var det.. Generator remmen slirade så pass att det inte gav någon laddning.. Men tillräckligt för att den inte skulle tända varnings lampan.. OBS! Har ni en rem som är "gammal" och börjar slira.. Gör inte som jag och kör Remspray på dem.. Byt den i stället! Min gick av på motorvägen, en fredag, på väg till stugan.. sådant sugetfett!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.