|
|
|
|---|---|
|
Dottern har en 325dA T från 2007(E91) som A-traktor och varningslampan "Foot on pedal" kommer upp lite sporadiskt, och då går det inte att köra, den tappar kontakten med lådan på något sett. Hittar inga glapp... är lite irriterande Har bild på det men ser inte att det går att ladda upp den här Någon som har varit med om detta och har tipps på lösning? | |
|
Hej, ”Går inte att köra” - kan man inte starta motorn eller kan man inte få i Drive? I båda fallen skulle jag gissa på bromskontakten ovanför pedalen. Den kan ge upp och förorsaka precis ett sådant beteende. Obs, förreglingen är skild från själva bromsljuset, som fortfarande kan fungera. Att lägga bilder här direkt går inte. Du måste lägga upp på någon bild-sajt och länka dit. /Lennart |
|
|
Den startar men som du skriver, går inte att få i drive. Tack för tipset, ska kolla på det😄 |
|
|
#1 och #2 här ansvarar för att växelväljaren inte skall kunna manövreras utan att bromspedalen är nedtryckt. Länk Det är alltså #1 som jag misstänker första hand. Beröringsfri och sannolikt med en trött Hallsensor. (Kolla att jag valt rätt bil.) /Lennart |
|
| Du menar 2 på bilden, för 1 är bromsljuset | |
|
Nej. Broms(ljus)kontakten, #1, är fyrpolig. Den ena kretsen påverkar bromsljuset, den andra påverkar #2, som är det mekaniska ”lås” som påverkar växelväljaren. Naturligtvis kan problemet handla om någon annan del i den aktuella kretsen, men mitt grundtips är fortfarande #1. Billig och lätt att byta. Det finns säkert information på nätet. /Lennart |
|
| Ok, som du säger, den kostar inte mycket så det testa jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.