|
|
|
|---|---|
|
Hej, När jag ska ladda ner nya kartor (via min Mac och sedan USB) så får jag nu upp att jag ska välja mellan att ladda ner "Europe East" eller "Europe West". Vilken ska jag välja? Kan jag ha båda? Jag har inte behövt välja innan utan det har bara varit "Europe". | |
|
Bildlänk: <a href='Länk |
|
|
Testar igen med bildlänken. Vet inte vilken av dem jag ska välja så helgarderar med 2: <a href='Länk [url=Länk |
|
|
Ny med det här med bildlänkar. Testar en sista gång: Länk (Kan man inte radera eller ändra i sina postade meddelanden?) |
|
|
Google hittar dessa beskrivningar om innehållen. Road Map Europe West Next 2023-1 for BMW Coverage: Andorra, Belgium, Germany, Germany, Finland, France, Greece, Gibraltar, United Kingdom, Ireland, Italy, Croatia, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Austria, Poland, Portugal, San Marino, Slovak Republic, Slovenia, Spain , Sweden, Switzerland, Czech Republic, Hungary, Vatican City. Road Map Europe East Next 2023-1 for BMW Coverage: Belgium, Bulgaria, Germany, Estonia, Finland, Greece, Italy, Croatia, Liechtenstein, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Austria, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Sweden, Switzerland, Czech Republic, Hungary, State Vatican, Russia. Only main road coverage in the East and West: Albania, Bosnia, Herzegovina, Macedonia, Moldova, Montenegro. |
|
|
JonasHHH: på den gamla DVD-tiden, dvs när min navigator hade ett aktivt liv, var det Europe East som gällde. Den ena av två DVDer. Då fick man på East-skivan Tyskland med alla dess grann- och näraliggande länder, som Frankrike, Italien, Tjeckien m fl, men också Sverige och möjligen även resten av Norden. Totalt ca 15-20 länder. Det får antas, att urvalet då styrdes av det tyska perspektivet samt av hur datamängden ”Europa” bäst kunde fördelas mellan de två volymmässigt begränsade skivorna. En och annan svensk förargade sig över att ha hamnat på East-skivan - ”vi är ju Västeuropa!” - men det handlade nog bara om att vara praktisk. Men det var då. Jag blir lite förvånad över att öst-väst fortfarande bibehålls. Nu finns ju inte längre den tekniska begränsningen. Jag antar att det då handlar om pengar och sätter en krona på att det fortfarande är Europe East som gäller, om man är intresserad av den svenska kartan. /Lennart PS Som icke-Pro har man en viss tid - en timma? - på sig att logga in och redigera/ta bort sitt inlägg. DS |
|
| Du ska ha West | |
|
Jag har också valt WEST de senaste gångerna -- förr i tiden fanns bara en men de senaste åren har man fått välja. Upplever god täckning av väst-central-och de delar av östra Europa där jag normalt kör. /M Mina bilar: Länk |
|
| Ok, tack alla. Det verkar som West är den jag ska ladda ner:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.