AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.000

Bromslampan vägrrar slockna BMW E87

bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Måste man koppla nya slitagevarnare när man bytt belägg eller kan man kringgå det? Har läst att vissa haft dem bortplockade utan varningar. Bytte belägg i helgen och mekaniker säger att slitagevarnare fanns inte alls framme. Han hittade bara kontakten som han trodde var pluggad eller något. Samma sak bak så var slitage kontakten inte ditsatt på beläggen. Lampan för bromsar lyser fortfarande trots att ingen rört slitagevarnare. Har provat med Autocom att släcka den samma sak via tändningen och trippmätare funktionen samma där. Då är frågan varför tändes bromslampan trots att det fanns kvar belägg fram och bak urkopplad och framme pluggad? Hur släcker jag lampan? Glömde skriva att jag haft den minuspolen men inget hände.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
inte säker på hur du har det nu på bilen. men köp nya eller montera de gamla slitagevarnarna. Ibland måste man trycka i dem ordentligt i kontakten däruppe, lite kontaktspray kanske.

har för mig att för att nollställa bromsbeläggen kan man ibland behöva ha handbromsen i? Men autokom borde kunna nollställa bromsarna
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Har läst att MAN inte ska ha handbromsen åtdragen. Rätta mig om jag har fel men det var någonstans jag hittade det här inne. Om den inte lös innan när det inte fanns någon inkopplad framme och den bak bara hänger fast på oket utan att vara kopplad på beläggen gör mig frustrerad. Den kan inte bara börja lysa av ingen anledning. Vet verkligen inte hur jag ska göra
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
ja, något var det med handbromsen:)

men varför kan du inte koppla in slitagevarnarna by the book och få det att fungera?
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Får nog ta och göra det verkar det som. Ska prova det också sen så får vi se. Frågan är om det räcker med att koppla in den för att släcka lampan eller måste man klicka dit den på belägg
bm
430
bmwirfan
330d Xdrive 2018
320d Xdrive 2015
Det blev att köpa nya slitagevarnare och koppla på dem. Han som ägde bilen innan mig hade tydligen ingen slitagevarnare fram utan hade lagt kabel mella polerna och tejpat igen kontakten då han bytte beläggen. Jag kommplade på nya iaf fram och bak så kom allt tillbaka för att nollställa service intervaller. Kunde tydligen inte göra det utan dem.

Kolla in denna med jag lagt in det är något spök med detta. Nägon som känner igen det? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.