|
|
|
|---|---|
thekinglives |
Var finns dessa bilar, nästan inga på blocket. Finns det några här som sitter på trevliga exemplar i säljtankar? Originalbilar, med få ägare/stamtavla och extravagant utrustade av särskilt intresse. Någon som har lista/förteckning över det svenska utbudet så tas den gärna emot. /Fredrik |
|
Då har du säkert sett den här? Länk |
|
thekinglives |
Tack för länk. Nej hade inte sett den, så det var välkommet. Milen och få ägare är det som utmärker denna bilen i mitt tycke. Hade gärna sett att den haft lite trevligare utrustningsspec, tex Top end hifi, utökat exklusivlädret med klädd instrumentpanel, och lite individual options som hade fått den att sticka ut. Hur patetiskt det än låter känner jag nog att det är en facelift som lockar mest. Om priset på denna det länkas till speglar verkligheten borde det betyda att bilen jag letar efter kostar närmare miljonen, det är dock inte min budget, närmre hälften är nog min maxbudget. Så låt mig hoppas att det är en skånsk lycksökare i länken;) |
thekinglives |
Länk något sånt här kanske. |
| Hade den legat runt 350-400 hade jag åkt och kollat. Tråkigt att bilhandlarna lägger på mycket extra, speciellt classix och garage 11. | |
thekinglives |
Vad tycker ni om den jag länkade till? Vilken blir mest eftertraktad sedan eller touring ? innan hade jag sagt touring, men känns som det svängt ........ |
| Själv tror jag på kombin, men svårt att sia. | |
| Det fanns en manuell till salu på en firma i Smedjebacken i höstas. | |
|
thekinglives: Har du tittat på den tyska marknaden? Där borde du kunna hitta den unicorn du söker. Priserna på en normal M5 ligger på 250 så för ca 500 borde du ju kunna hitta en väldigt fin. Tycker dock inte du ska vara på enveten på utrustning: alla M5 och M6 är ju välutrustade men det kan ju variera på exempelvis headsup eller röststyrning eller softclose men är något av detta något du MÅSTE ha verkligen? På bekostnad av att du kanske inte hittar den där bilen med få ägare och få mil och bara 70-åriga gubbar som tidigare ägare? Min M6 har röststyrning och softclose - men inte headsup och softclose hade jag gärna varit utan för den krånglar. Röststyrningen hade jag också kunnat vara utan. Jag har ju liksom inte köpt bilen för italiensk röststyrning, utan för en rätt rivig V10. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Låga produktionsvolymer brukar alltid vara bra för värdet så Touring tror jag kommer ha väldigt bra värdeutveckling om du tänker behålla bilen i 5-10 år. Framförallt när bilen blir 30 år och går att exportera till Usa. Se bara på e34 touring som tillverkades i liknande antal exemplar vilken värdeexplosion den haft de senaste åren. Det andra alternativet som jag också tror kommer ha en bra värdeutveckling är om du hittar en usa/canada import med manuell växellåda med tanke på att SMG lådan är en svaghet i bilen. Ännu verkar inte individualutrustade bilar ha ett så mycket högre värde liknande de har för PTS porsche bilar men jag tycker nog det borde bli mer eftertraktat (kanske för att jag själv har 3 individual bilar). Annars tycker jag att just sådan utrustning är det som höjer upplevelsen för mig jämfört med soft close eller taklucka etc. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.