|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett problem med min e46 320. Jag var ute och sladdade med en kompis då jag lät honom köra, han är inte så van vid BMW så han hade lite problem med kopplingen. Han kom iväg och sladdade lite på en parkering och när han skulle köra där ifrån så fick han motorstopp 3 gånger i rad, efter det så gick det inte att sätta på anti spinnen igen samt att motorkraften blev mycket sämre (man hör att motorn går som vanligt men kraften kommer inte ut till hjulen!) vad kan problemet bero på? Kanske ska nämna att det är svetsad diff på den också!!! | |
|
Hej Vet inte vad svetsad diff har för betydelse här, men det är vanligt att abs/antispinnsensorerna (eller givarna) rostar och blir dåliga. då lyser ofta abs-antispinn och antispinnen aktiveras (därför du inte får ngn kraft). Försök läsa av med bra frelkodsläsare. Testa också att koppla ur antispinn för att utesluta annat fel |
|
|
"Inte så van vid BMW så han hade lite problem med kopplingen" - Han kanske inte är så van bilförare generellt tänker jag när jag läser detta. Inte direkt som att BMW är svårkörda. :) Det låter ju som att elektroniken stryper, men samtidigt säger du att den inte gick att sätta igång igen? Var det på eller var den av sen? |
|
|
Hade lite strul med min ABS för några år sedan. Fick skicka i väg hela ABS modulen men det tog flera veckor. Fanns inga beg på arknaden då eller om jag minns rätt så var det tvunget att var aen ABS modul som var samma. Det räckte inte att det passade till den bil modellen. Men jag har noll koll så ta det med en nypa salt. Här är tråden : Lycka till Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.