|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, hur mycket kan man räkna med att behöva betala för en helförsäkring på en M3? Jag vet att det kan skilja mycket på omständigheterna, men i det här fallet så skulle bilen stå i en carport på en liten ort på landsbygden. Och finns det billigare försäkringar om man bara kör några hundra mil om året? | |
| Plocka regnr från blocket och sök hos 3-5 st olika försäkringsbolag. Vad någon annan betalar betyder inte att du får samma pris. | |
| Kolla med Bilsport MC, det brukar bli väldigt bra pris för mina hobbybilar hos de. | |
| Om du är 25 år gammal så kan du nog räkna med 25 000 kr/år. Men det är helt individuellt beroende på ålder, körkortsår, postnummer mm. | |
| Nu är ju frågeställaren 52 år och inte 25 år gammal enligt hans profil. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag betalar 6800 kr hel för helåret i LF. "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
| Det var billigt! | |
| 1100:- per år kostar helförsäkring via MHRF i Folksam -kräver dock bilen är 20 år gammal, medlemskap i klubb och lite annat. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Även entusiastbilar som klassas som blivande klassiker (10-19 år gamla) är väldigt billiga att försäkra via MHRF, betalar 2500:-/helår för min Z4 M. Kräver dock bruksbil, förvaring i garage när bilen är på hemort och max 500 mil per säsong. |
|
Tack för all input. Just nu ser det dessvärre lite mörkare ut med mina möjligheter att skaffa en M3 cab inom en överskådlig framtid, men drömmen lever! <3 |
|
| Betalar 3600kr Helförsäkring per år för min 03:a | |
Buspelle |
Skicka en offertförfrågan till ett antal försäkringsbolag så får du korrekt svar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.