|
|
|
|---|---|
|
Har haft liknande problem någon gång tidigare. Tidigare så måste bilen gå minst 20 sekunder så att varvtalet sjunker. Om inte så är den knasig och hackar. Nu har den stått en vecka Lite kallt. -1 år gammalt Vartabatteri fullfart. -startmotor snurrar fint. - låter som att den är på väg att tända några cylindrar men inte tillräckligt -grenrör känns varmt efter ca 45 min startförsök -Frugan kände avgaser hjälp med tips Funderar om det är något knas med box som ställer in temp och blandning innan läge för startmotor. OHM | |
| Det låter nästa som att den har blivit sur. Har du testat att hålla fullgas och nöta på startmotorn? Om inte, testa detta. Kör ca 20 sekunder åt gången och vänta en liten stund mellan försöken. | |
|
Haha jag får testa att köra längre. Har varit lite rädd att köra den sur, gammal vana från förgasarmotorer. Men jag ska testa, Batteriet är kanon! O. |
|
|
En klassiker på M54! Exakt som Håkan säger. Det som händer när man trycker fullgas i startögonblicket är att soppatillförseln faktiskt stryps. På så sätt kan man blåsa rent. Detta uppkommer ofta när man gör en sån där kort garageförflyttning på 10 sek. När det gäller M54 så bör man nog aldrig köra motorn kortare än 30 sekunder, kanske t.o.m en minut. Nöt inte för länge på starten i taget, kör typ 10 sek duttar. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hm den ska ju alltid känna omgivning och ställa in sig innan det vrids till startmotorn. Det har jag gjort sedan inköp! Aldrig med gaspådrag vid startögonblicket. Jag håller med, alltid låta den gå ca 20 sek så att motorvarvet går ner några 100. Stänger man av innan varvtalet går blir den kinkig att få igång igen med ungefär samma ljud och misständning som jag nu upplever. Men nu vägrar den att komma över tröskeln och tända till. |
|
|
Minns att min 530 jag hade gjorde så där efter en kort flytt på uppfarten. Fick inte igång den. Slutade med att vi fick bogsera den på tvåans i typ 300m innan den tände. Tror den var komplös också vilket tydligen kan hända i detta scenario. Återkom sen hur det gick! Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack olaO! Av alla möjliga trix fungerade bogsering!. Men helt utan tändning vid färd, men vid möta av bil och fartsänkning testade jag med nyckel. Då startade den som vanligt och flera gånger efter det!!! Ha en fin mellokväll🤣 |
|
|
Underbart att höra! En av fördelarna med en manuell bil! Sannolikt hade den blivit komplös. Såg ej på Mello, spenderade lördagen på Grisslehamns havsbad. rekommenderas. Trevligt ställe. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.