AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.909

Kondens i strålkastare

ba
3
bakljus
F11 touring diesel -2012
kondens i strålkastarhuset. Ny här och hoppas på hjälp av proffsen. Som sagt har jag matte/kondens i vänstra lamphuset. Då jag startar är allt Ok men efter en stund pinglar det till och vä.blinkers ur funktion. Vä park ljus ur funktion samt något om ljusvidgare. Ni vet vad jag menar. Till en lösning såg jag att man kunde köra ner en hårtork i den där luckan med vredhandtag ovanför lamhuset. Men, min runda lucka saknar vredet. Den sitter fast och endast ett par små knoppar på ovansidan finns. Kan jag bryta upp luckan eller måste jag gå in under framskärmen? Tacksam för hjälp o råd.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
"Det ska vara så..." brukar svaret vara från tillverkaren av valfri bil.

Kollar man t ex Osrams hemsida så skriver dom om detta och att det är vanligt på bilar med LED eftersom det inte blir tillräckligt varmt inne i huset. Sen kan det så klart vara så att lampan inte är helt helt tät och då blir det mer.

Nu vet jag inte hur din bil ser ut men på min sjua så har jag helt sonika borrat två hål i resp lock som man kan ta bort för att vid behov byta lampa. Vilket till viss del hjälper men helt bra bli det inte. Mest problem är det ju på höst/vår när det svänger i temp ute rätt friskt.

Niklas

Fransosen
Problemet är fukt i styrenheterna som sköter det hela. Sitter en nedre och en egen för blinkers.
ba
3
bakljus
F11 touring diesel -2012
Tack för svar. Besökte BMW och fick dessutom ett prisförslag på en ny strålkastare med pris på ca 22´.
Finns någon bra video på youtube som visar de här styrenheterna?

ba
3
bakljus
F11 touring diesel -2012
Synd att jag inte kan lägga in bilder på det här locket på ovansidan av lamphuset. Det verkar sitta permanent och inte vridbart som på andra bilar. Kan jag helt enkelt borra ett par hål och kanske göra öppning för luft/hårrtork?

Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Fukt eller rent av vatten? Fukt är svårt att komma undan, värme + kyla kondens.

Med vänlig hälsning,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.