AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
844

BMW F31 -14 skärm startar ständigt om

Da
11
Davma
320d Touring -14
Hej alla!
Efter mycket sökande i forumet och googlande får jag fortfarande inte rätt på min skärm i bilen.
I somras (2021) var jag ute och körde lite och sprang in en snabb vända på stadium, När jag kom ut och skulle köra därifrån la jag märke till att min skärm fastnar på startskärmen (Bmw loggan) och efter en liten stund blir svart och startar om hela tiden, Kan även tillägga att det enda som "fungerar" är radion som är fast på en av de sämsta radiokanalerna (typiskt) och inte går att ändra.
Har varit inne hos en auktoriserad bmw verkstad som påstår att det med största sannolikhet är "the head unit" och att man måste plocka ut den och skicka iväg den till tyskland för reparation, Anledningen till att jag inte gjort det än är just för att bilen kommer få stå på verkstan i typ 1 månad (är i behov av bil dagligen) och dessutom att jag fick en saftig prislapp på ca 7000 kr för jobbet.

Någon som varit med om samma och kan rekommendera ett billigare/snabbare sätt att fixa det på?
Har tänkt ifall det kanske kan vara värt att köpa en begagnad hårddisk på bildelsbasen och be denna verkstad installera den istället? vet inte om detta kommer gå snabbare och även bli billigare eller om jag är körd och fast med deras enda alternativ.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.