AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.114

Elhiss har gett upp hur byter man?

Sida 2 av 2
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Re: Bmwbamze
Puh...
Jag ger upp när du inte läser lyssnar på vad folk försöker beskriva för dig!
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
Grelle: Tack för tipset och var ute nu och testade och allt funkar på båda sidor enbart knappen för förarrutan som är helt död så det bekräftar väl att det är bara den knappen som är utsliten som jag trodde?

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det bekräftar ju inte med 100% säkerhet att det är knappen/knappsatsen, men det är ju mycket högre sannolikhet än det var innan.

Jag skulle säga att nu är det rimligt säkert att det är den, så då är det väl läge att beställa hem en ny knappsats och sedan ge sig på att demontera/montera. I samband med det kommer du ju märka om det är något annat som ser fel ut i anslutning, glapp eller dylikt.
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
Grelle: Japp det är ju långsökt att det skulle vara nåt annat för det är ju inte så många delar som ingår i elhissarna så ska kolla runt priserna på en ny och se om jag klarar få loss det som krävs utan att det går sönder plastgrejerna ska börja och pilla lite försiktigt med plastverktygen i springan runt knapparna först och hoppas slippa ta loss hela jäkla dörrsidan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Man kan vända på det, om man inte är en professionell mekaniker så kanske det är ännu viktigare att ta bort de delar som behövs, så man har åtkomst. Annars ökar risken att man orsakar skador eller inte går i mål.
Som lite inspiration, kanske:

/Lennart
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
lenwib: Tack för tipset nu får jag verkligen hoppas det är lika enkelt på min helt suveränt i så fall! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.