|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som tagit ut sitt innertak och sedan återmonterat (kanske uppgraderat till svart tak ed)? Jag känner till hur de flesta grejerna sitter fast. Den stora delen har små torx i framkanten innanför främre glasluckan + clips längre bak. Sedan är det någon annan torx-variant som håller innerdelens luckor. Det är någon specialskruv där man behöver vika upp hörnbitarna för att kunna demontera. Det som förbryllar är om båda glasluckorna behöver ur eller räcker det med den främre? Verkar som att skruvarna på den bakre kan gå att nå när luckan sitter kvar. Om de nu är de två stycken som man kan se. Får man ut den bakre innerluckan genom att dra fram den när den väl är lös? Vill inte riskera att paja något i mekanismen. Den främre verkar enkel att bara dra ut. Har kommit såpass långt att den stora takbiten ligger löst i bilen och allt på sidorna är borta. Men behöver fråga innan jag rör innerdelens luckor eller plockar ut glasen. | |
|
Svarar på det egna ämnet igen. Främre glasluckan behöver demonteras. Sedan lossa torx-skruvarna som håller den främre innerdalen. Man får köra fram innerdelen elektrisk för att komma åt alla fästpunkterna, trots att glaset är borta. Sedan dras den ut framåt och något uppåt. På den bakre innerdelen så kan man komma åt genom att köra in handen strax framför högtalarna i taket. Det stora innertaket behöver vara borta redan för att man ska kunna göra det. Man kan behöva något bra torxverktyg för ändamålet. |
|
| Om du planerar att byta kablaget till bakluckan så har jag nya sådana, samt kontakterna, till salu :o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.