AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.003

hur tänker Bmw kring design nuförtiden?

bl
270
bluetrain
x3 msport
Med risk för att vara lite kåserande så sprang jag på en youtubevideo om e39-generationen och hur pass överlägsen den var mot andra märkens motsvarande modeller vid den tidpunkten. Denna videon:

E39 (och e46, för den delen) är dom modeller jag helt klart håller högst. Kom ihåg att jag blev väldigt imponerad av både hur den såg ut, invändigt och inte minst körkänslan.

En liten del av videon pratar om de nya modellerna som har kommit precis, eller är på väg. När man såg dem ihop så, åtminstone var det min reflektion, att dom inte alls var enhetliga, mer än då möjligen chockfaktorn, som verkar vara det nya svarta. Att bilen exteriört måste skrika Bmw (eller iaf skrika).

Så min fråga är, jag menar Bmw är ju knappast några duvungar och fåe väl ändå historiskt sägas vara smart när det kommer till trender etc. Är det så enkelt att det är nya marknader som Kina, Indien etc som driver fram denna design? Smaken är som baken självklart men ingen kan väl ändå argumentera emot att de gått från ganska så understated till Chris Bangle deluxe++?

Vore intressant om någon hade insikt eller några videos hur de resonerar med sin design? Om Bmw ser ut såhär nu, hur kommer då nästa generation se ut tex, kan man ju undra?
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Är ju inte så roligt när man knappt kan se skillnad på olika modeller heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.