|
|
|
|---|---|
|
jag är sugen på att skaffa en diffad bakaxel till min bmw. ja eller en diffad drivknut för det är väl egentligen den som själva diffen sitter i. hur mycket kostar en sån? är det svårt att mecka dit en sån själv. jag skulle vilja ha en med en differential på 75% alltså så att båda hjulen driver helt jämt upp till 25% av kraften som levereras. går det att få tag på såna här begagnade? | |
|
BMW´s lamelldiffar ger 25% bromsverkan i originalutförande. De går dock att sträcka upp rätt enkelt. En bromsad diffklump till E30 i bra skick brukar ligga mellan 2500:- och 5000:-, största problemet är att hitta en. Den är inte svårmonterad, bara tung. Kiip Spiiding! |
|
|
ok då vet jag. va dyrt det var. hur mycket kostar dom nya. måste va jävligt dyra nya. |
|
|
Utan att veta skulle jag tro att du får ge uppåt 10.000:- för en komplett bromsad diffklump hos BMW. Själva lamellpaketet från en E28 535 passar dock i en E30 325 klump och de brukar vara billigare. Gäller bara att shimsa in dreven rätt. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.