|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni man kan få för en 330i e90m 19k mil i runda slängar som rep objekt lite rost repor finns. Vanosen strular tänder motorlampan men går absolut köra utan större problem brukar alltid nolla den vid bess men den dök upp medans den var där. Positonlampan till Angel Eyes lyser svagt troligtvis byte av hela strålkastaren. fjädern hade gått av vänster fram där blev det körförbud. Det var dem 3 grejorna som det blev nedslag på besiktning mannen frågade vad jag ville ha för den antar han gör sakerna själv så då blir det kanske inte så farligt Man blir inte så sugen på att lägga ner allt för mycket pengar på rep heller. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Tycker det känns lite olustigt att en besiktningsman erbjuder sig att köpa en bil han just har underkänt, det borde finnas något i företaget policy som säger att det inte är okej. Att bilen, med all rätt, hade fått underkänt ändå är en annan sak. Det är ju inga jättefel på bilen, men det är svårt att säga utan bilder på skick o.s.v. men jag skulle säga 30-50K. |
| Okej då vet jag på ett ungefär då. | |
|
Vad tror du själv? Avdraget på ett reparationsobjekt bör i mina ögon vara större än själva kostnaden för åtgärd, för det är ju alltid en risk att det finns fler fel än de uppenbara. Sen varierar ju kostnaden för åtgärd, man kan ju inte räkna med auktoriserad verkstads prisbild vid åtgärd för då får man ju nästan betala för att någon ska ta över bilen. :) |
|
|
Hej! Fjäder och lampa är ju tämligen enkelt att åtgärda, vanos är ju den lite mer krångliga reparationen som absolut går att göra själv men kanske inte gemene hemmamekaniker ger sig på. Svårt att sätta ett värde, men summera vad delarna kostar samt uppskatta tidsåtgången värdera hur krångligt det är att byta, drag av från vad en felfri bil kostar så bör du få ett rimligt värde! Är bilen manuell? Ett tips kan i så fall vara att försöka sälja via forumet rejsa.nu, kan tänka mig att en 330i är populär att bygga banracer av. |
|
| Okej jo det är en 6 petad manuell okej lägger nog ut den för 25000kr så får vi se ska kolla rejsa forumet. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bra idé av Falukorv! Jag kan eventuellt fixa en köpare om du kan skicka lite mer info via PM. Vart bilen finns och lite bilder. |
|
Det ger ju lite konstiga vibbar att en besiktningsman erbjuder sig att köpa en bil han just besiktat och gett nedslag på. Lite ungeför som en fastighetsmäklare som undervärderar din bostad och erbjuder sig att köpa den för det priset. Vilket inte är tillåtet i Sverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.