|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av servotronic? Misstänker att min strular, bilen ihop plockad efter att vart nerplockad i delar ca 6år, Till en början trodde jag servo pumpen va kass så köpte en på bildelsbasen (begagnad) nu fungerar servon bara ibland, (oftast inte) varvar jag så kan den hoppa igång ibland funkar den helt plötsligt på tomgång med... någon som vart med om liknande? Gäller en 540i/6 -95a | |
|
Tappar du servoverkan helt eller att servotronic funktionen spökar? Jag tror du kan lossa kontakten till servotronic solenoiden för att se hur systemet beter sig då för att kunna ringa in eller utesluta vissa delar. // Magnus |
|
| Tack för svar Magnus! Jag uppfattar det som att den försvinner helt, testade att koppla ur kontakten på solenoiden men gjorde ingen skillnad :/ | |
|
Om det är konstant tungt att styra med solenoiden bortkopplad så bör felet vara i servotronic funktionen och inte servopumpen. Jag tror du bör kunna läsa av felkoder från systemet för att se om du har några för kortslutning eller avbrott till solenoiden. Du bör iallafall fått för att du koppla bort så solenoiden, de får du radera och prova igen. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.