AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
371

ny design kan va bra

elof
en liten tanke ang Bmws nya design.....om man kikar på de Bmw som hittils kommit ut (förutom nya 7 serien då)så har både e30,e36,e39 hyllats å prisats för sin fina desigt och alla som såg dom fick ett sådant vill ha vill ha begär efter bilarna vid första ögonkastet.Allt detta för att dom var så otroligt snygga.
Men inte håller dessa bilar så länge rent design mässigt....tycker tex att e 36 såg hemskt gammal ut i slutet av sin karriär,samma sak med e 39an ser vääldigt gammal ut nu..och visst börjar tiden komma ikapp e 46an mkt snabbare än man anat.......tror att bmws val av ny design kan vara bra, att man inte blir kär vid första ögonkastet är inte alltid nackdelar.....tror att de vinner i längden och att de kommer hålla mkt längre och se fräschare ut under längretid framöver än vad sina föregångare har gjort.

Har jag helt fel eller vad tycker ni?
-RW-
Enligt mig den klart snyggaste BMW Modellen som har gjorts genom tiderna är E34:an. Denna modell enligt mig håller än i jämnförelse med sina syskon. E46:an tycker jag var en riktig besvikelse speciellt designen på bakvagnen (väldigt japanskt inspirerat). Steget från E34 till E39 var ändå fin, man ser klart och tydligt att det är E34;ans efterträdare.

Jag inte att BMW ska göra om sina bilar totalt, Vi som kör BMW gillar formen och designen, det handlar inte bara om Märken. Ska de göra bilar som inte ska gå och indentifieras med sina föregångare då kan det kvitta.

Men visst håller jag med dig att de nyare modellerna har åldrats snabbare än sina föregångare. Det är nog bara E34:an som hållt sig bra. E36;an känns so far away.

MVH
Running Wild
----------------------------
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Håller med RW om att E34 är en av de vackraste karosserna någonsin i bilhistorien, speciellt touringen!

I övrigt så gillar jag faktiskt mer eller mindre designen på ALLA BMW-bilar, även de nya(Chris Bangle)!
De jag tycker lite mindre om är E21 och Z3 Roadster.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
M3 E30 e ändå den snyggaste...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har aldrig gillat e34. Däremot håller jag med om att e30 m3 och e46 m3 och e39 m5 är otroligt vackra bilar.
B.Lee
Finns det en vackrare Bil/Bmw än 635Csi???Enligt mitt tycke är den Nr1.Nya femman e faktiskt jävligt snygg snett sett från baken!!!
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
E34 och E32 är tveklöst de snyggaste bilarna BMW byggt!
När det gäller den nya designen så är den ju mer vågad, mer revolutionerande för att vara en BMW.

Om 20 år kommer en begagnad BMW 7-serie fortfarande se modern ut ;)

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ingen som kommer ihåg de gamla "treliterscoupéerna"? Där snackar vi evig kärlek vid första ögonkastet!

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Om vi säger så här, alla BMW modeller tills nya 7 serien kom, har fått positiva kommentarer från större delen av jordens befolkning. Det är först sen Bangles intåg som många är negativa, för mig säger det en hel del om den nya designen.

Jag tror man tröttnar illa kvickt på en ny 7 serie, speciellt inredningen. Inte ens första 7 serien ser antik ut idag tycker jag, den är fortfarande snygg. Eller ta en 5 serie från -89. Fullt modern fortfarande.

Kristian, jag har absolut inte glömt 3.0'orna. Makalöst vackra bilar. Både coupen och 4 dörrars modellen.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag gillar e38 karossen. Lång, låg, bred och elegant.
Klockren!
//Marin
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med om att 3 liters coupen är grymt snygg. Och håller sig i värde mycket bra också om bilen är fin.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag skriver väl det jag redan gjort i en tidigare tråd...BMW 850CSI,jag blir bara så tårögd av denna kanonbil,både formen o mekaniken(M5 får ursäkta) är outstanding hitintills...Mycket snyggare än någonting annat som BMW snickrat ihop till dags dato iaf..

Mvh Janne.
3.0 CSL, 635Csi, M3 E30 och sen gillar jag den uppdaterade fronten på E46 sedan/touring.

Chris Bangle har ju ritat E46 och den ser ju väldigt bra ut. Z3 Coupé är ju hans skapelse med och den är underbar! Efter det gick det väl lite utför även om jag gillar den nya designen faktiskt.

/Per
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
elof, tycker du verkligen att E39 ser gammal ut? Vad jämför du då med? Förstår inte vad du menar med att dessa bilar inte håller så länge designmässigt. Jämför med precis vad du vill, så bevisas motsatsen. Själv tycker jag E36 fortfarande håller och E39 är absolut på banan, men det är kanske en smaksak. Snyggaste BMW:n tycker jag är 850, eller 635.
elof
copy jag tycker e39 ser gammal och trött ut nu för tiden, kan inte sätta fingret på vad det är men det känns att den e lite pasé utseende mässigt
men du vet smaken e som baken......bred
Både E34 och E39 är linjesköna. BMW:s absoluta strohetstid enligt mig var i början av nittiotalet med E36, E34 och E32 i modellprogrammet. Den bil som rent formmässigt visat sig hålla bäst av de tre är nog E34:an. E36 ser hopplöst tråkig ut idag.

Vad det gäller bilar som aldrig verkar bli omoderna i formen är Jaguar XJ samt Porsche 911 praktexempel. Båda modellerna tillverkas fortfarande med samma grundform som den första tillverkade modellen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.