AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.340

Nödsamtal Bmw 530 F11 -17

Hej! Jag har letat överallt men hittar inte vad artikelnumret till batteriet till SOS nödsamtal är för något, vet inte heller vart man ska leta. Vet någon vart man kan få fram detta samt vart man kan köpa det? Är så jobbigt för man kan inte se tid, miltal, eller någonting. Koda bort är inget alternativ.

Mvh Gustav
Torde vara 84109297787

Är lite av en gissning dock då jag inte har bilens chassinummer.
Hej, hur hittade du detta artikelnumret? Kan man skriva in sitt chassinummer någonstans?
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Borde stämma, se här:
Länk

Här kan du så in chassinummer för att själv leta:
Länk

FAF
Tack för hjälpen! Ska köpa ett och testa!
Har nu plockat ner så man kan böja ner halva taket i bilen men hittar ingenstans vart batteri skulle kunna sitta, sitter det verkligen uppe vid hajfenan?
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Gick du in på realoem för att se dels var delen har för partnummer och för att se var den sitter?

FAF
Japp, det va rätt artikelnummer, men bilden visar bara en sedan och jag har ju en Touring. Jag letade överallt i taket fram till takluckan men hittade inget. Det va en brun rund box men där va inget batteri i, och sen en stor silvrig klump som inte gick att öppna
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Kan hålla med om att det inte var helt lätt. 2 ställen att kolla på,
1. bagagerumsgolvet framför batteriet-inte så troligt att den sitter där dock.
2. till vänster i bagageutrymmet innanför beklädnaden, på baksidan av hjulhuset (Länk -visar X5 men bygger på samma plattform så det är den mest troliga placeringen. Eventuellt måste sidobeklädnanden klädseln på vä sida bort.

FAF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.