|
|
|
|---|---|
|
Har hatt denna bil i ett år nu och gjort liten service på den då stor service var gjorde innan jag köpte den. På senaste har bilet lagt av och bara motorbromsat tills den dör helt. Detta har hänt främst när man gasat upp från stopp 1 ettan men även runt 1.7k varv i 2an, man får då vänta cirka 30 sek på att kunna starta igen, annars går den bara utan att den startar, har läst runt och sätt 2 vanliga problem med bränslefilter och bränslepump relä som behövts bytas. Har beställt hem bränslefilter och får se om det är det annars åker jag och felsöker. Undar om någon kunnig vet om det är något annat som kan hänt. | |
|
Hej och välkommen till detta främmande-forum! :) Jag har ingen riktig aning om vad som är fel. Och vågar inte ens gissa. Standardsvaret i sådana här lägen brukar vara ”läs ut felkoder”, och det kan man inte säga emot. Att gissa sig fram brukar oftast bli dyrt. Bränslefilter är ett exempel på ”onödig chansning”. Som en nestor här, ”bmw-slangen”, formulerade det (tror jag): ”det senast motiverade bytet av bränslefilter skedde år 1978”. Dvs ett igensatt filter är minst sagt ovanligt. Biltema, som egentligen bör undvikas när det gäller märkes-specifika felkodsläsare, har denna till ett överkomligt pris: Länk En forummedlem här har pålitligare grejer, men jag vet inte om Volvo-prylar ingår i hans sortiment. Men kontakta honom åtminstone: Länk /Lennart |
|
| Byt bränslefilter så löser det problemet | |
| Yes, det var bränslefiltret. Den har gått bra sedan dess | |
|
Intressant! Tack för sen feedback. Vad gör Volvo-bilar så känsliga? /Lennart |
|
| Just den motorn jag har är en peugot motor och gått nästan 30000 mil på diesel, innan jag köpte den hade den stått i 4 månader men det var nästan ett år sen sä kan inte tänka mig att det var alger. Jag tömde även filtret för att kolla om det var nån skit i men det var ren diesel förutom miljöskiten i dieseln då | |
|
Ok, diesel. Inte självklart för mig som kör (och tänker) bensinslukare… ;) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.