|
|
|
|---|---|
|
Jag har ägt en 5-serie F11 där jag efter 15 000 mil fick byta bägge luftbälgar samt kompressor till luftfjädringen bak. Vad jag hört är detta ett vanligt förekommande problem vid dessa miltal. Hade även en massa andra fel på bilen som gjorde att jag då för ca 3 år sedan lovade mig själv att aldrig mer köra BMW. Nu är detta glömt och jag är grymt sugen på en 5-serie G31. Funderar dock om det rapporterats några liknande problem med luftfjädringen för denna modell? Om jag förstått rätt är det en lite annorlunda konstruktion med luftfjäderben (som dock blir betydligt dyrare vid byte) som kanske inte är lika känslig för sprickor/läckage? | |
|
Jag tror aldrig jag läst om trasig luftfjädring på G31. Förövrigt är G31 är fantastisk bil, haft två F11 innan. Men G31 är något annat. Känns smidigare lyxigare, modernare, tystare. Kan inte komma på något som F11 var bättre på. Kanske att den var lite grymmare utseendemässigt fram med MPaketet. Hitta en med så mycket utrustning som möjligt, bilen kräver det för att den ska bli riktigt trevlig. Haft min i 3,5 år inte ett enda litet fel. Bara tanka och köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.