AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.557

Apple carplay

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej
Jag funderar på att aktivera apple carplay i bilen. Man kan köpa aktiveringen via connected drive store för 3250kr, vilket känns dyrt. Har sett att tex Bmw retrofit sweden kan göra det från 799kr. Någon som har erfarenhet av den firman eller kan rekommendera någon annan firma som är prisvärd.

Anders
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Kolla med flashandcode han har hjälp mig och andra med kodningar förut.
bl
2.293
blixten
325i -88
Om man aktiverar carplay i bilen, kan man då få upp googles kartor och/eller Waze på bilens display?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
blixten: Yes, jag kör med Waze.
bl
2.293
blixten
325i -88
Tack för info! Det verkar ha gått vägen utan dyra aktiveringar.
Mr
40
MrAndersson
320d Touring M-Sport -19
Har precis skaffat en 320d 2019, som inte har Apple Carplay och vill få igång det. Någon som vet vad flashandcode tar betalt för hjälpen att få igång det? :)
bl
2.293
blixten
325i -88
Man kan undra vad det är som avgör vilka bilar som har/är förberedda för carplay och andra inte? Min är 2017 års modell och var förberedd. Verkar ju lite konstigt att vissa har och andra inte.
Mr
40
MrAndersson
320d Touring M-Sport -19
Om jag förstått det rätt så är alla 3-serie från 2017 förberedda för det, men man måste betala för att få det upplåst. Antingen när bilen köps ny eller senare i BMW shopen.

Jag fick precis reda på från BMW att jag inte kunde få helskärm utan bara halvskärm, pga att jag bara hade iDrive 6 som mjukvara i bilen. För helskärm krävs iDrive 7 eller senare. Att uppgradera det kostade tydligen mycket stålar.

Så det lutar åt göra någon annan programmering. Får se vem som kan hjälpa mig. Jag har skickat ett pm till flashandcode och ser vad han säger. Ifall det går att kringgå iDrive 7 kravet på något sätt och få helskärm ändå.
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej
Jag har glömt att uppdatera min fråga.
Fick svar från Retrofit. Kostnad 1800kr o då får man helskärm.
Det dom också skrev var att dom inte lämnade några garantier om något blev fel.
Främst av den anledningen valde jag att avstå.

Anders
Mr
40
MrAndersson
320d Touring M-Sport -19
Ja, kan nog vara värt att betala 3250kr hos BMW och veta att det fungerar. Även om det i mitt fall skulle innebära halvskärm. Den är så smal ändå, så jag tror det funkar ok. Det följer bilen sedan, oavsett om BMW verkstaden skulle göra en fabriksåterställning. Då laddar man bara ner det igen, eller att de installerar det.
bl
2.293
blixten
325i -88
När jag har carplay aktiverat så kan jag ej använda vissa funktioner på min telefon tex shazam, utan att radion kopplas bort. Är det så för er andra också?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.