AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.422

F 11 2017 Fläktsystemet / Defroster/ Kupe värmare

Visa användare
29
Askebring
X5 i50 M sport
Hejsan, har problem med att automatiken inte håller imma borta från framruta, ej heller vid användande av manuell defroster. Alldeles för svag, nästan ingen alls ventilation. Och detta bara ibland vid auto!!! Manuell startar i 10 sek, sen stoppar fläkten trots flera försök. Efter ngn minut går den manuella igång igen, men bara 10 sek c.a. Kupe värmare visar samma fenomen. Någon som känner igen beskrivningen?

Aske
Visa användare
29
Askebring
X5 i50 M sport
Eftersom ingen kommit med ngt konkret vill jag meddela att det kommer att bytas kupéfläkt och motstånd. Hoppas att det löser problemet 😉.

Aske
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Håller tummarna för att det löser problemet. Har dockningen kunskap om det här så kan inte bidra med lösningar.
Visa användare
29
Askebring
X5 i50 M sport
Tack hummer det behövs nog.

Aske
Visa användare
29
Askebring
X5 i50 M sport
Hej alla, en liten uppdatering för framtiden. Jag har nu bytt fläkt+motstånd nya delar från Autodoc ( allt enligt Holmgrens i Kalmar`s förslag efter deras diagnos. Men tyvärr beter sig ventilationen likadant som innan bytet ( se ovan) Nu har jag en ny tid om ett par dagar för att göra ytterligare en kontroll på detta. Den nya fläkten var defekt vid lev, men den gamla var ok som tur var, motståndet däremot är bytt till ett nytt.

Ngn som har en ide bara så här vad nästa steg kan vara innan diagnosen??

Aske
Visa användare
29
Askebring
X5 i50 M sport
Hejsan igen, nu kommer en sista förklaring som nog kan vara till hjälp framöver.

Jag trodde ju att den gamla fläkten var ok, men det visade sig att trots att den funkade när vi gav den 12 v demonterad, så när den satt i bilen hände ngt med den. Ny fläkt och nytt motstånd var det som krävdes, och nu är vi igång igen.

aske

Aske
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej och tack för att du beskrev lösningen för det lär hända för andra också.
Visa användare
29
Askebring
X5 i50 M sport
Glömde en sak. Pga att Autodoc lev en defekt fläkt så förde det med sig att demontering/ montering gjordes alldeles för många gånger, samtidigt steg kostnaden. Nu håller jag på med garantiavdelningen hos Autodoc, de har fått alla mina kostnader och besvär som detta orsakat. Vet inte hur det kommer att sluta, ber att få återkomma.

Aske
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.