|
|
|
|---|---|
|
När jag öppnade av misstag garageporten (vipport) och bakluckan stod öppen så träffade porten BMW emblemet som sprack. Backkamera som sitter nedtill i emblemet fungerar ok. Någon som vet hur man gör? Är backkameran limmad i emblemet? Måste innerdelen på bakluckan lossas om den är skruvad eller är det bara att bända bort den bakifrån. Artikelnummer på emblemet är 51 14 9465158 och på fästplattan 51 14 947925?. Tacksam för hjälp | |
|
Det var tråkigt, och låter dyrt om du går till BMW. Tur att kameran funkar. Jag vet inte om det är "laglig" att rekommendera ett annat forum, men jag chansar. Registrera dig här: Länk och ställ frågan. Det finns mycket "matnyttigt" där och folk är trevliga och snabba att ge svar. Dessutom finns en hel del "gör-det-själv" folk där med diverse lösningar om allt möjligt. Jag har ett minne av att ha sett en tråd om byte av emblem, gör en sökning eller starta en ny tråd med frågan. Du kan bifoga bild också, det brukar "tända" alla. Jag är säker på att du får hjälp fort där. |
|
|
Tack för tipset Min330e. Det finns mycket läsvärt där. |
|
| Ja, det är ett bra forum. Många öppna diskussioner utan otrevligheter och mycket fakta kan hittas om i4. Det enda som kan vara förvirrande är diskussioner kring laddning eftersom det är ganska USA orienterad, vilket innebär ett (för oss) konstigt elsystem. Fast även Storbritannien kan vara konstig, där är det tydligen vanligt med en fas 100A in till villor. Jag tror inte att det förekommer i Sverige, här har man så vitt jag vet alltid tre fas 16, 20, 25 eller 32 A in till villor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.