AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.474

Bmw 520d f11 -14 märkligt ljud runt motorn

Su
2
Superuserr
520d F11 -14
Hej, köpt en 520d f11 2014 för c.a. en månad sedan, Under denna tiden har jag bytt EGR kylare och Airbag. (BMW återkallelse) hade lite bränd lukt och sånt där i kupén i början när jag startade bilen en kall morgon, men verkar ha avtagit/försvunnit efter EGR bytet,

Idag däremot så känns det som det har uppkommit ett nytt tickande ljud i motorutrymmet, mer specifikt låter det som att det kommer t.v. om motorn (samma sida som glykol behållaren) för att undvika förvirring. Har spelat in ljudet och länken finner ni här:

Länk

Höj gärna ljudet lite så hör ni.

Tacksam för svar


Visa användare
273
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Hur mycket har bilen gått?? Det är svårt att höra men kan vara kamkedjan som låter. Det är inget svosch ljud men kamkedjan hörs på dessa motorer (utgår ifrån att det är en N47) men sålänge det inte är ett släpande, svosh ljud utan ett mer konstant ljud så är det inga problem. Tycker den låter som vilken annan bmw som helst.
Su
2
Superuserr
520d F11 -14
Hej, bilen har gått 14900 mil, och det stämmer är en N47(T) motor, folk har kommenterat att det är lyftarna, så jag åkte till Mekonomen och stoppade i en sån här:

Länk

Och nu verkar det ha tystnat från dem..

Förra ägaren har bara servat vartannat år (BMW intervallerna)

Så jag körde i ovan medel och tänkte köra med den i motorn fram tills jag gör ett oljebyte till nästa månad eller så.
Visa användare
273
helgonet1
BMW 520d xdrive - 17
Ok bra att det hjälpte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.