AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.190

Prisindikation lågmilad E36

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Hej!

Skulla vilja ha forumets synpunkter på värdering av en E36 320iA 1991. Svensksåld, en ägare, 4800 mil. Spec: Solid röd, grå stötfångare, grå tyginredning, stålfälg med hjulsidor. Servicebok och dokumentation komplett. Automat, elektrisk taklucka, M-ratt, M-chassi, larm. I övrigt seriemässig utrustning för svenska marknaden. Mint condition.

På förhand tack!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
320iA motorn, röd solidfärg, samt automat gör ju att det inte direkt är en 325iM/328iM vi pratar om som lockar markant fler.

Jag är inte insatt i begagnatmarknaden för E36 men undrar om det är värd mer än 50-60’ i Sverige. Kanske värd att annonsera i Tyskland för högre värde.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Låter som en fin röd sommarbil med rak 6a och taklucka.

Automat ser jag inte som något negativt på denna.
Onekligen trista fälgar men det är väl en smal sak att ändra om så, se sista länk av fyra. Det ser roligare ut i all fall.

Skulle grovt uppskatta värdet mellan 90-140 kkr, allt så beroende av vad som avses med "mint".
En 6a borde ligga högre i pris än de 4-cylindriga, kan jag tycka.

Som referenser hittade jag dessa nedan,

Länk

Länk

och så 4 cyl,
Länk

Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag säger inte att du har fel Birka, men dina länkar går till svarta, manuell bilar i Tyskland med 150 mil på mätaren. Det var just det jag funderade på med röd automatare i Sverige. Dessutom med 30 gånger längre körsträcka.

Så det bör i mitt tycke vara olika prisbilder mellan dina länkar samt denna bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.