AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.444

Parking Assistant Professional ja eller nej?

Tror jag har något som heter Parking Assistant Plus. I appen kan jag nu köpa till Parking Assistant Professional för 200 kr per månad.
Nån som testat Professional? Funkar det bra och tycker du att det är "värt det" (för dig alltså)?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Får du inte erbjudande om en prova-på-period på 30 dagar eller så?
Nej faktiskt inte. Men man kan ju prova en månad för 200 kr vilket inte är så mycket.

Så om det inte finns några kloka svar här så får jag ju testa helt enkelt. :)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Visste faktiskt inte att det fanns ett Professional-steg nu också. Kollade på denna videon och den verkar kunna hitta lite fler typer av parkeringar nu och kunna manövrera lite mer. Är ju klart värt 200 kr för att testa på om inte annat! :) Känns som att nyttan beror lite på vilken typ av parkeringar du oftast parkerar på.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
~8 knapptryckningar för att komma igång och bilen parkerar långsammare än en övningskörare. Detta kan omöjligen vara något man vill betala 2400kr/år för? Med 360 kamera mm så är det ju hur enkelt som helst att styra själv.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Så många knapptryckningar är det väl inte? Nu klippte dom hej vilt i den där videon men det brukar räcka med ett knapptryck för att den ska leta parkering och ett till för att bekräfta. Sen säger jag inte emot dig om hastigheten..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Klart jag överdriver lite för komisk effekt, men hela min känsla är att det går alldeles för långsamt. Folk kommer tuta på en på en belastad parkering.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Japp, säger inte emot kring hastigheten som sagt. :) För fickparkering som flera känner sig obekväma med så förstår jag ändå lite poängen, för där kan det bli långsamt och tutningar också utan hjälpmedel så det kan gå snabbare med systemet i och med att man slipper omtag. Men den typen av parkeringar som visades i videon gör nog dom flesta snabbare, speciellt när systemet ändå måste göra omtag.
Jag parkerar varje dag i ett garage som är rätt trångt. Med en stor bil på platsen bredvid och pelare runtomkring. Så jag funderar på om det inte kan vara värt det trots att det kanske går långsamt.
Ska testa iaf så får vi se hur det går. En fundering är ju om den känner igen positionen när man är i ett garage.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.