|
|
|
|---|---|
|
Hjälpte en kompis med en F11 att kalibrera regnsensorn och ser att det står "Servicedags sedan 01/2000" i displayen se bild: Länk "De kan inte ta bort det på BMW" säger min kompis som nyligen haft den inne hos dem. Låter helt osannolikt i mina öron. Jag ville inte chansa och klicka runt och resetta med Ista, Bimmerlink etc när vi satt där. Vet någon hur man får bort detta? Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk | |
|
Går han in på service-boken i datorn (skärmen) så står det väl vilken del som inte fått service och det vore väll konstigt om det inte gick att resetta som vanligt genom att hålla in trip eller vilken knapp det nu var? |
|
|
Sök på den engelska texten "Service Due since 01/2000", finns en del att läsa. Många som tror sig fått det fixat genom varianter av reset eller byta instrumentkluster?!?, i något fall något med att nyckeln tappat service-sync och en massa annat. Flertalet har dock fått tillbaka felet efter ett tag, resten har väl inte fått tillbaka det än ... |
|
|
WeX, det är det som är grejen, alla servicepunkter är ok. Jag gjorde som Hn säger och googlade och själva problemet är tydligen en mjukvarubugg. Avhjälps med en uppdatering av bilen eller eventuellt av en "Software reset" av clustret som görs via clustrets hemliga meny. Återkommer när jag provat en "Software reset" av clustret. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.