|
|
|
|---|---|
| Nu har jag äntligen köpt min efterlängtade 750iAL, men problemet är att batteriet är kass, men jag fick med ett helt nytt. Men hur tar jag ur elbaksätet för att byta batteri? Är det bara att rycka loss som på de vanliga? Någon som vet? Hjälp mig! | |
|
Grattis till köpet!!! Har inte en aning om hur du ska få bort elbaksätet faktiskt. Laddar batteriet ur sig efter några dagar eller? Kul att du köpte en -91. Har du några bilder på bilen än? Jag skulle gärna vilja se hur den ser ut. Vad är det för färg och hur långt har den gått? //Schnitzer |
|
|
J.L,,,Det är bara att rycka till, glöm inte att ta isär elkopplingen innan du tar sätet för långt i från. Grattis till nya bilen :-), och välkommen in i 750 karusellen |
|
| Grattis! Vilken bil köpte du, någon på annons här ? | |
|
Hej! och grattis! Det är inte bara att rycka till, det finns en liten spak på framkanten av sätet, en för varje sida. Dra i den samtidigt som du lyfter upp sätet. Var försiktig när du monterar tillbaka sitsen så att du inte böjer pinnarna som ska gå ner i plåten, det är ganska lätt hänt. |
|
|
Ok, tack för tipsen grabbar, jag skall försöka byta batteriet i kväll. Bilen jag köpte har inte funnits på annons här, jag hittade den på ett annat ställe på internet. Den är fin, men den har varit avställd ett tag så det hade inte skadat med en rekonditionering. Schnitzer, kolla din mail! |
|
|
J.L: Jag har svarat. //Schnitzer |
|
svardska |
Det låter ju enkelt men jag hade ett h.....vte att byta batteri. Man måste ju skruva ur bälteshållare på sidan osv.... Eller är jag helt ute o cyckla? Så var det på min i alla fall! |
| Mange, jag har kollat nu, jag hitttar ingen spak. Skall jag prova att ta bort bälteslåset? | |
| Så där nu var batteriet bytt. Faktiskt inga problem när vet hur man gör. Det var bara att köra fram sätet långt fram, pilla upp den lilla spaken och lyfta upp sätet. För att få bort det fick man som svardska skriver ta bort bälteslåset. Sedan bara loss kontakterna och ta ur sätet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.