AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
989

"Light strip" i dörrarna

När jag tittade runt lite på nätet upptäckte jag att det finns så kallade "light strips" eller plast/silikon-skenor som man kan sätta på sina dörrsidor för att få en mer modern och upplyst bildörr. Verkar finnas till till både 3/4-serien(f30-f32) och säkert till några fler modeller.

Nåväl, undrar om någon testat någon variant av dessa och vad ni tycker? För uppriktigt sagt så är originalljusen inte mycket att hänga i julgranen. Man vet ju knappt att de är där och man kan på sin höjd ana ljuset om man håller sin hand precis under när det är helt kolmörkt.

Är inte så mycket för styling och vill helst att det ska se så OEM ut som möjligt. Men några enkla eftermarknads-skenor kanske man kunde kosta på sig att sätta dit. Om det nu ser bra ut och att de inte ramlar ur och så.

Här är lite länkar så ni förstår vad jag pratar om:

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har oxå sett det och är sugen på att sätta såna i min F31 över 500kr (inkl frakt) för några plastbitar är rena rånet :)

// Daniel
Mm, såg också priset.

Beställer man Ambient Modz-modellen från Ebay får man visst punga ut med 750:-, inklusive frakt och skatt. Hutlöst.
Länk

Borde ju finnas något företag i Sverige som säljer lösa silikon/plastskenor som kan passa kan man tycka.

Skulle dock vara kul läsa någon recension från någon i Sverige som monterat sådana här skenor.
Ok, får väl offra mig och prova dem själv.

Så här ser de ut. 682:- kostade det mig allt som allt. :/

Länk

Länk

Länk

Och så här blev det. Hyfsat resultat måste jag väl ändå säga.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.