|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha åkt "Gyllene-eran" bmw i 2 år så är det nu dags att införskaffa en ordentlig bruks/pendlingsbil. Har sneglat en hel del på F30/F31 LCI. 318d/320d -16 är väl mest intressanta, då jag bara har hört bra saker om b47. En diesel utan euro 6 är inte ett alternativ då jag åker en hel del inom stora städer. Vad finns det för för och nackdelar med dessa bilar? Är de driftsäkra? Hur är den manuella lådan? Hur är bensinarna? Planen är att köpa till hösten, och med dagens marknad kan väl en hel del hinna förändras tills dess. Större motorer är tyvärr inget alternativ då försäkringen på mig som 20-åring är svindyr. Jag vill gärna höra era synpunkter angående allt som rör f31! | |
|
Har ägt en f31 320d xdrive automat -16 Hade inga problem med min under 1-1,5 åren jag ägde bilen Dieseln fungerar bra med automaten och drog ca 0,65 bl körning för mig med en hel del korta sträckor. En nackdel va väl att den va lite bullrig med run flat däcken och aldrig riktigt komfortabel på lite sämre väg. Annars en trevlig och kul bil å köra. |
|
|
320d x-drive är den bästa bil jag ägt. Och den sämsta på samma gång. Det är ”egentligen” en bil utan direkta svagheter. Och B47 är skottsäker konstruktion där tidigare problem verkar vara helt bortblåsta. Söker du lite på forumet på B47 så kommer du hitta folk som har haft problem med turbon. Skulle säga mest från Dalarna och norrut. Mig inkluderat. Men är det anledning nog att skrämma bort folk från bilen? Nej jag tycker inte det. Alla bilar har nått. Och på det stora hela är F3x med B47 en mycket pålitlig och trevlig vagn. Men bra om du är medveten om det. Kör alltid motorn riktigt varm när temperaturen visar -5 och därunder. Man får sladda mycket vintertid. Sånt brukar lösa sig självt när man är 20… |
|
Buspelle |
Hade min 320d x-drive T under 5 felfria år och min svåger kör vidare med bilen. En trasig lampa i höger bakljus är nog det enda felet hittills. |
| @Deimos Bor själv uppe i norra Dalarna, men jag tror inte att det kommer vara något större bekymmer då jag åker en hel del långa sträckor. Hur är det med fyrhjulsdriften på F3x? På äldre generationer är den ju inte känd för att vara problemfri. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.