|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har haft problem med ABS fram på bilen då diverse fel dyker upp (4x4, farthållare, punkteringssensor osv). ABS-sensorn som gav upphov till felkod blev bytt på verkstad, Men efter bara några km körande återkom felet. Min mekaniker säger att kransen är "uppsvälld" för där har börjat rosta mellan krans och drivaxel. Han läste det temporärt med en bricka mellan sensorn och godset i hjulspindeln. Men när vi nu ska byta kransen så går den inte att få tag på lös från någon av de vanliga återförsäljarna. Jag kontaktade min lokala BMW-verkstad som säger att dom bara byter hela drivaxeln (10.500kr för bara delen). När jag söker på sensor-ring så får jag upp två olika alternativ. Ena alternativet är innerdiameter 79mm med 48 tänder. Andra alternativet är en ring med 49 tänder. Det fick jag fram med hjälp av OEM-nummer 31607544436 ( för drivaxeln) som killen på bmw gav mig. Är det någon själ här inne som vet vad jag ska ta hem för en ring? Tack på förhand. Lyssna inte på vad jag har sagt. Lyssna på vad jag säger! | |
|
Kolla här, Länk De har bra support om du behöver fråga. (Jag fick fram 4 förslag, alla med 48 tänder och 79 mm ID) |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Aldrig köpt härifrån men sparade länken från detta forumet för ett par år sedan, bra att ha tänkte jag: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.