AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.154

Prisbild e38 Tyskland

Hej,

Ser att det är väldigt höga priser på e38:or 740 på mobile.de
15000 mil från ca 130 000 och uppåt.

Blir någon av dessa bilder sålda till dessa begärda priser?
Är ju enorm skillnad mot priser i Sverige.

Mvh

Nja... jag importerade en E38 för c:a två år sedan och mitt intryck är att marknaden är ungefär som här hemma; det som är billigt säljs snabbt och det som är dyrt säljs inte alls. De E38:or som låg högt i pris låg kvar sommaren efter min import.

Då betalade jag 5500 euro för en rostfri E38 facelift med 20.000 mil och full dokumentation. Den låg ute typ en vecka och såldes till en kille som aldrig betalade och då högg jag den direkt, då på den prisnivån får man väl betrakta den som lättsåld.

De bilar som var riktigt billiga såldes snabbt och dök upp igen, oftast hos mindre hobbyhandlare, alltså ganska exakt som här hemma.

Visst ligger priserna högre i Tyskland men det finns en romantisk bil av rika tyskar som gärna köper svenska bilar till enorma priser men riktigt så känner jag inte att det är. Även den tyska marknaden är full av drömmare och galningar.

Men visst, har man en ovanligt fin bil har man nog bra chanser att få mer betalt i Europa än här hemma. Min spaning är dock att det då ska vara något speciellt, det räcker inte med en "ovanligt välskött" 740 från 1997 med 22.000 mil och smårost i dörrarna utan det ska vara något riktigt ovanligt eller lågmilat.

Den här minns jag från min import;
Länk
Jag vill minnas att den låg något lägre i pris för ett par år sedan, men handlaren / bilderna är ju desamma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.