AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
2.447

BMW återkallar i4, i7 och iX på grund av ett allvarligt fel.

Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Fler än 16000 bilar är berörda.

Länk

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"The analyses indicated that the warranty claim rate was less than 0.1% but no claims came from the U.S."

Verkar vara ett jätteproblem

Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Kanske inte är ett jätteproblem för dig, men ingen tillverkare återkallar 16000 bilar om inte problemet är allvarlig nog. Det behövs inte någon hög % av garantiärende för att det skall bedömas som allvarligt även för ett halvt seriöst företag, så jag utgår ifrån att det är bättre för BMW att vara pro-aktiv än att sticka huvudet i sanden och låtsas som ingenting. Antalet garantiärenden har inte med saken att göra, det hade kunnat upptäckas även utan ett enda ärende, det är ju inte så att ett problem inte existerar om ingen klagar. Ett fel kan upptäckas även i fabriken, eller under andra förhållanden, inte nödvändigtvis av kunden.
Så allvarligheten beräknas utifrån hur många bilar som påverkas...hm...då har Ferrari aldrig några allvarliga problem...

Om man läser artikeln är det en mjukvaruuppdatering som behövs.

Du verkar ha ett grundmurat förtroendeproblem med BMW men ändå köper du en till?

Camaro återkallade 19 000 bilar pga en dekal på solskyddet var för lätt ta ta bort ...det måste varit superallvarligt...19 000 bilar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.