|
|
|
|---|---|
| Läste just i TotalBMW's Augustinummer om en DMS uppdaterad 330dA. Två olika kit fanns att välja på 225hk/370Nm eller 250hk/384 Nm. Enligt artikeln gav bilen redan med 225hk kittet en M3 en match på bana. En sådan vill jag ha!!! | |
|
Du skojar. Vad gör det 0-100? |
|
|
Imponerande siffor! Man kanske skulle slagit till på en diesel istället? :) M3 ger bara 365 Nm! |
|
|
Ja men vid några tusen varv högre!! |
|
elof |
stod det något om hur mkt den drog med dedär kitten på? blir en 330d för min del nästa gång |
| Jag var litet snabb förra gången. Vridet är mycket värre än så (ovana enheter här i Storbrittanien) - 502Nm för lilla kittet och 540 Nm för det större.... Bränsleförbrukningen runt 40mpg vid försiktig körning (drygt 0.6 l/mil) och vid hårdare körning runt 35 mpg (0.7 l/mil) - Inte direkt avskräckande eller hur??? Tydligen så är avgassystemet också en starkt begränsande faktor - genom att byta till ett grövre system får man ett ljud som liknar 330i samt ytterligare 12hk/20Nm. Väljer man en kombi så borde man ju inte ha så svårt att övertyga sambon om det praktiska med en sådan här bil - gott om utrymme (kombi), lättkörd (stark automat), snål (0.6-0.7), alltså inga hinder förutom inköpspriset;-) | |
| Det står inget om 0-100, men jag såg någon annanstans att en AC Schnitzer 330d med 212hk gör 0-100 på 6.8s (mot 8.2 original) och långsammare än så bör det väl inte gå, men det är väl körbarheten och vridet som är mäktigast med denna bil. | |
|
Absolut INTE fel när barnvagnen ska få plats också! Länk Mvh Anders S. |
|
| och inte heller fel att den är typ 200k billigare också... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.