AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.643

släpet varnar för trasig lampa trots att alla lampor fungerar

bl
270
bluetrain
x3 msport
har ägt mitt släp i typ 4 år. för typ 0,5-1 år sedan så började det i bilen varma för trasig lampa på släpet. Lämnade in det för 0,5 år sedan till en släpfirma. Då fungerade det några dagar sen började det varna igen. Sen har jag inte orkat bey mig. Lämnade in det till en annan firma och de sa någon kabel var ärjad och "fixade" det. Lampan slutande inte lysa och enligt meken så han att det måste bero på bilen. Det kan inte vara fel på släpet, sa han.

Ringde bmw och de vill ha 2 tuss för felsökning. Eftersom min erfarenhet inte är hundra med ÅF vill jag kolla lite med er på forumet om det är något annat man ska testa innan man lämnar in? Byta alla lamporpå slöpet? Rengöra kontakter med elektronikspray, något annat?

Hej,

Du har inte satt dit några LED på släpet?

/Lennart
bl
270
bluetrain
x3 msport
Har inte bytt några lampor men kan ju inte uteslutas att de gjort det när den varit på service. Är det att det blir obalans om någon enstaka led sätts dit eller är det led generellt som kan skapa detta problem? Tänker att förr eller senare måste man ju byta till led, de kommer väl inte tillåta halogen hur länge som helst?

Går det programmera bort denna känslighet?
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Har samma kombination av bil+släp fungerat tidigare, att det börjar strula i samband med byte av bil? Se en tråd som jag skrev för ett tag sedan, Länk , där släpet fungerade med en äldre bil.

js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Funkar nuvarande släp med andra bilar (som varnar för trasigs lampor på släpet)?
Funkar nuvarande bil med andra släp?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Vårt klimat med salt som ger ärg vid lampor och elkopplingar under släpet är inte lämpligt för denna funktion. Felet sitter med största sannolikhet i släpet och inte i bilen.
Prova med att ta bort alla lampor, fila bort allt ärg på kontaktytor och smörj in med polfett för bilbatteriet. Glöm inte att göra samma sak med skarvkontakter som ofta sitter i utsatta lägen under släpet.

Då brukar det fungera något år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.