|
|
|
|---|---|
|
Blir inte klok på varför detta inte vill fungera i min 335i F30 2012. Navigation Proffesional och Harman Kardon. Har USB i handsfacket och i mittkonsollen. Är det någon som vet hur jag ska få detta att fungera? Jag har provat lite olika saker. Formaterat USB-minnet i FAT32 och lagt filerna helt utan mappar och andra filer. Det är alltså endast FLAC-filer på USB-minnet. Har även provat 2 olika USB-minnen. Olika fabrikat men båda är dock USB 3.0. Uttaget i handsfacket läser inte minnet över huvudtaget. Uttaget i mittkonsollen registrerar minnet men hittar inga filer. | |
|
Förmodligen är det helt enkelt så att stereon inte supportar FLAC-filer. Kan du inte konverters dom till WMA-Lossless och testa? Bör funka att spela upp och samma kvalite. // Daniel |
|
|
Nej, det verkar ju inte som att min gör det. Verkar fungera för vissa i alla fall.. Har experimenterat lite och WAV-filer kan den spela upp, men verkar inte kunna läsa metadatan med information om artist, spår, album o.sv. Ingen album art syns till.. M4A-filer kunde den läsa all metadata ifrån, förutom album art. Dock kunde den istället inte spela upp dessa filer... Ska prova konvertera ett album till Okomprimerad WMA. Hur fungerar det med metadata när man spelar upp via USB från en iPhone? Syns album art? Jag kör ju android så mitt enda alternativ för att få högupplöst ljud i bilen är antingen via USB-sticka eller AUX. Hade varit guld om man kunde få det att funka med metadata från telefonen där man har all musik via Deezer Hi-Fi. |
|
| Ingen lycka med WMA heller. Den läste alla filer, men kunde inte spela upp någonting och ingen metadata. | |
|
Nu har jag en F31 med Navi Pro från 2018 men i min bil fungerar det att spela .flac från USB. Testade precis. Kanske en uppdatering av firmware i din bil kan lösa det eller du har kanske redan senaste? // Daniel |
|
|
Ja, du har ju antagligen NBT i din då. CIC i min. Jag har inte senaste versionen dock. Jag vet inte vilken version som är den senaste? Har försökt hitta en .bin fil att uppdatera med. Har version 3.4.31 och det är enhanced BT/USB från fabrik. |
|
|
Jag gav upp och köpte en gammal iPhone som får bo i mittkonsollen och agera mediaspelare. Nu funkar det att spela upp HiFi filer och all meta-data ink album art fungerar precis som det ska... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.