AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.627

M5 växel låda

Sida 2 av 2
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jesper w

Det finns en flyttgodsimporterad 528 med rasad motor häruppe om du är intresserad. Vet inte vad de begär men kan kolla om du vill.

jimpa
Bmw 600hk....

Antar att bilen vägde det!!!!
Och sen väger jag 105kg men vet inte vad dom räknar för vikt när dom faställer bilen vikt...har hört att vikten ligger på 65kg för föraren.

Exakt sluttid var 161,8km/h och 14.269 sek på 402m.

Det var bara en 2.7L med vassare kam och sprut...

Bengan

Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Tjänstevikten är räknad med en förare på 80kg
dvs.en liten krake.... :)
hursomhellst så går din bil mkt bra....
Stefan..........
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej.................

Stefan.............. Hmm, 80kg definierar du som en liten krake.......... Men om man är stor i käften som få och väger 70kg då????

Eller om man som du EGENTLIGEN bara väger 70kg men pga av olika omständigheter väger typ 90kg är man då också en liten krake eller inte.......... Eller kanske hmm, en lönnfet liten krake?? :-)

En flyttimpad 528............. Var det inte den som var definierad som turbo men var utan, rasad maskin och de begärde icke 1500:- utan smått otroliga 15 000:-!!?!?!?!?

Hmm, lite dyrt kanske.......... Dessutom så vet jag att flyttimport inte alltid är så fantastiskt...

//Jesper
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jaså har dom haft den ute på annons? Ja, begär dom 15000 är det ju galet. Men jag kan skälla lite på dom.

jimpa
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Ja skäll lite på dem och fråga vad slutbudet är.......

//Jesper
Bmw 60hk...

Om amn räknar baklänges då, va blir det för hastighet om man har, låt säga 1350kg bil och 800hk..?
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
S38B38...
Om du menar 800dhk så blir sluthastigheten enligt stickan 243km räknat på 1350kg....
Ööö... Ingen aning, mäts dhk i fram eller bakändan på bilen då?
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
dhk=drivhjulshästar...(gissar på att din driver på bakhjulen.. :)
enligt stickan så har jag 625hk på bakhjulen,tippar på att det blir ca 700hk i motorn..
Observera att denna sticka är teoretisk och kanske inte stämmer i praktiken men den är bra att jämföra med....
Stefan...
Aha, DRIVHJUL... Ok. Jo sitter inga drivaxlar i fram iaf..!
Japp, teoretisk men stämmer väl någorlunda iaf.
Vad är gjort åt din bakvagn S38B38??? syftar på din "raggarbil"!! Drivaxlar/klump osv?
Sitter 535 bakvagn på den nu men det funkar inte så bra med fjädringsväg m.m.
Var väl därför appelgren kom på det namnet..!
är den kortat på nåt sätt då eller?? är allt hämtat från 535?? eller kan man använda såna drivaxlar och klump i en 325-brygga med svingar?? under förutsättning att man använder den yttersta hjulaxeln från 535, om nu dessa passar dvs??

Vilket är problemet med fjädringsvägen??
Allt är från 535. Liksom det som var vitsen med det hela, att kunna åka med stora diffklumpen och ordentliga drivaxlar. Går nog inte att använda i en 325 brygga. Hela bakvagnen kommer för långt ner så den blir för hög helt enkelt, å sänker man den till "normal" nivå så fins det knappt ngn fjädringsväg kvar.

Håller du på med nått projekt?
Skulle du kunna maila mig ditt nr så kanske jag kan ringa dig och höra med om din bakvagn, jag håller på med en breddad 02;a med HX40 och behöver fetare bakvagn, och har hittat en bakvagn till rätt kurs, frågan är bara om jag kan få plats med den på bredden den!!?? höjd kan kapen åstakomma=)

/Marcus
min adress är mln99012@student.mdh.se

/Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.