|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag håller som bäst på att demontera startmotorn och undrar om det finns någon verkstadshandbok typ Haynes som täcker 525i 24V årsmodell 92. jag undrar oxå vilket moment som muttrarna till insuget skall dras med ? | |
Kowalski |
En Haynes guide till din 525 finns bla på mekonomen. Såg en bok där för en vecka sedan. |
"John Drake" |
Kowalski: Du jobbar inte på "PROFFICE" va.....??? John Drake.... |
"John Drake" |
JoNy: Här kommer lite spec åtdragningmoment står så här i boken...bultar mellan insgningsrör och topplock M8 bult 22Nm M7 bult 15Nm M6 bult 10Nm John Drake.... |
|
Hej Tack "John Drake" !lite nyfiken ,vilken bok använder du? Kowalski:Avsåg den boken du såg 92 Års modell med 24ventilsmotorn? Jag har sett Haynesmanualer tom 91 års modell. Jag vet iofs inte om det är någon väsentlig skillnad ,men tex Biltema har ju en del reservdelar , men endast till just 91 årsmodell ,så viss skillnad finns där iaf. Jag kan informera om att startmotorn är totalt skrot , magneterna har släpptoch gått i bitar ,likaså en kolhållare, djupa repor i ankaret... har någon annan råkat ut för det? However , Tack för hjälpen /Jonas |
|
|
JoNy: Kolla in Bentleys "BMW 5-Series Service Manual", täcker 1989-95 525i, 530i, 535i, 540i och touringmodellerna av dessa. 24 ventilaren finns naturligtvis med. Kan rekommendera denna. Finns tydligen hos bol.com (eller var det .se?) och har funnits hos amazon. ISBN 0-8376-0319-6. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.