|
|
|
|---|---|
|
BMW f07 2013! Högra sidan i kupén lever sitt egna liv. fläkten varierar i hastighet och ökar flödet under ett par sekunder för att sedan återgå till normalt flöde. När den ökar flödet övergår den till kall luft för att sedan återgå till varm luft igen med normalt flöde. Så gör den så till och från hela tiden. Har en återkommande felkod som är 8011A0 Någon som vet vad jag behöver byta? Så kanske jag slipper undan en undersökningskostnad. Tack på förhand! | |
| Ingen? | |
|
Hej, Googlade lite. En ”förklaring”, som visserligen pekar åt rätt håll men som jag inte helt förstår: ” Fault Code: 8011A0 Fault Explanation: :Schichtungspotentiometer left: short circuit to negative / Plunger center left: short circuit to negative / Motor- lamination front right: blocking / Power Management: Reducing fan horsepower”. Här är en diskussion, åtminstone: Länk /Lennart |
|
|
Har läst den tråden men har inte riktigt samma symptom tycker jag. Mer än att felkoden är densamme. Och ingen lösning finns med i diskussionen heller tyvärr. |
|
|
Nä, oavslutade trådar är nog alla foras förbannelse. Jag hoppas för din, och vår andras del, att du så småningom får tillfälle att göra statistiken lite snyggare. :) /Lennart |
|
|
Hittade felkoden i en annan tråd (Bimmerfest), som dock kom att handla om andra saker. Men kanske kan klartexten här ändå ge lite vägledning: 8011A0 Stratifying-flap motor, front right: blocking detected /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.