|
|
|
|---|---|
|
Hej gänget! Vad tycker ni är en rimlig värdering för en BMW 520d (2017) xdrive touring som gått 15000mil? Diesel. Den har lite repor, men annars välskött enligt serviceboken. Nästan nya sommar och vinterdäck. Drar ingen olja. Några vanliga problem jag bör ha koll på med denna modell? | |
|
Vilken utrustning har den? Navigation, drag, stolar, läder, värmare, m-sport? Privatköp eller firma? Baserat på infon som getts än så länge, ~140-160, lite beroende på vad som menas med "lite repor"... |
|
|
Jo den har navigation, läder, drag, backkamera och motorvärmare, men ej M-sport. Privat affär. Det är lite på dörren pga dörruppslag, små repor vid läppen under bagageluckan, går nog att polera en del av dem. Samt ett par enstaka repor under dörrarna. Vad tror ni om miltal på denna modell? Hur många har den kvar om den är välskött? |
|
| Få tidigare ägare kan jag tillägga också. | |
| Samt Sportsäten glömde jag skriva! | |
|
Stor skillnad i pris om den saknar automatlåda t.ex., sedan kan du kika på andra inlägg(sök inlägg) om hyfsat vanliga problemområden...typ luftbälgar(bakre luftfjädring), Xdrive systemet mm. Miltal kvar?...Ja, oändligt om du frågar mig. Beror alldeles på hur du tacklar problemen/defekterna som ändå i sinom tid kommer och hur mycket du vill lägga ut innan du "ger upp".. eller vad jag ska skriva. Mvh Janne. |
|
|
Det är automatlåda. Något mer jag missat som sätter stor skillnad på prisvärdering? Tack för input! Har sökt runt lite, men tänkte var lika bra att slänga upp på expertforumet också :) |
|
|
Automatlådan är nog den enskilt största anledningen till värdet.. Visst, M-sport skulle gjort en del såklart också. Ok, komfortstolar vore ju bra om den hade haft det..men sportstolar och läder är ju nästan lika bra :) 520 modellen är väl den modellen som har minst exemplar med komfortstolar så det är väl lite som en nål i en höstack om man finner bl.a. detta i en 520. Men ökat värde skulle det ha varit OM den haft det.. Mvh Janne. |
|
| B47:an tycks dras med liknande kamkedjetrubbel som N47:an (kostnad c:a 25000kr att fixa). Det finns 2 förklaringar till detta: 1: ALLDELES för långa oljeserviceintervaller(inte så lyckat på en EGR-Diesel). 2: BMW har inte kvalitetssäkrat med sina underleverantörer. (kör själv en N47:a som rullat 21000mil,byter olja & filter var 1000:e mil... Men det är ingen garanti för att undkomma motortransmissionsbyte innan 30000mil. M57:an är ett betydligt STABILARE bygge. Men jag kommer att byta till en G30,den dagen jag anser att F10:an är uttjänt. Förövrigt upplever jag F10:an som kvalitetsmässigt bättre än E60 & E39... Många med mig är villiga att betala en extra slant för läderklädsel & Dieselvärmare. | |
| Okej så 160k är en rimlig värdering? | |
|
Börja på 160,men AKTA dig för skojare/bedragare... Lämna INTE in nått ägarbyte INNAN pengarna finns på ditt konto,NEVER ! |
|
| Jag är köparen! :D men tack för varningen! | |
| Göran69, har du några exempel eller annat stöd för att B47 har liknande kamkedjestrul som N47? Kan inte säga att jag sett några sådana trådar här i alla fall. Enstaka problem som du skriver är säkert möjliga, men låg kamkedjekvalitet är väl borta nu? | |
| Har också hört att b47 inte har några problem med kamkedjan. Det ska vara åtgärdat vid det här laget. Har själv en G30 med komfortstolar he he... | |
|
Jan, om du läst på skulle du veta att 2017 520d xDrive endast finns med automatlåda. Tid till nästa besiktning samt betalning av fordonsskatt. Däcktillverkare. Pris inom det intervall som Grelle anger är rimligt (inte billigt men inte dyrt). |
|
|
turbo4ever....Ok, det var som f-n. Ja...det är en stor fördel om man vet vad man pratar om. Sorry! Mvh janne. |
|
|
Tack för tips angående fler parametrar att kika på, tyvärr kom det en och gav 175k för bilen jag tittade på, vilket var över min budget :P Får leta en annan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.