|
|
|
|---|---|
|
Har haft två felkoder på min F11, motorlampan har ej tänts av dessa. 284E00 Nitrogen oxide sensor after SCR catalytic converter, Signal: Nox Signal invalid for too long. Har bytt bakre Nox sensorn och felkoden försvann. 284E00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage signal: Open circuit. Har bytt bakre syresensorn och felkoden är också borta efter det, min fundering är om jag måste koda in någon av sensorerna? Har en Foxwell läsare och går jag in på live data så får jag inte fram någon data på någon av dem bakre givarna jag bytt, men dem två främre givarna visar värden. Har kört med bilen i några dagar och kollade felkoderna senast idag och det var tomt så dem verkar ju fungera iaf. Kollade värdena på tomgång och detta visade dem. Främre Nox givaren ligger på ca 66 ppm och den bakre visar -0,01 ppm Syresensorn visar den främre Air ratio 2,47 och den bakre 0,00 //Roffa | |
| Finns adaptation relearn funktion på NOx sensorn iaf, kan finnas till lambdan med. Går att göra med ISTA. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.